Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCross, Rod
TitelRocking and Rolling Rattlebacks
QuelleIn: Physics Teacher, 51 (2013) 9, S.544-545 (2 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-921X
DOI10.1119/1.4830068
SchlagwörterScience Instruction; Physics; Motion; Scientific Concepts; High School Students; Secondary School Science; Toys; Scientific Principles
AbstractA rattleback is a well-known physics toy that has a preferred direction of rotation. If it is spun about a vertical axis in the "wrong" direction, it will slow down, start rocking from end to end, and then spin in the opposite (i.e. preferred) direction. Many articles have been written about rattlebacks. Some are highly mathematical and others are purely descriptive. It is surprising that there is still no simple physical explanation that can be given to a high school student and one that does not involve an obscure set of complicated equations. (ERIC).
AnmerkungenAmerican Association of Physics Teachers. One Physics Ellipse, College Park, MD 20740. Tel: 301-209-3300; Fax: 301-209-0845; e-mail: pubs@aapt.org; Web site: http://scitation.aip.org/tpt
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: