Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShore, Bruce M.
TitelComputer, Teacher, and Learner: Some Technological Implications
QuelleIn: McGill Journal of Education, 8 (1973) 2, S.150-156
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1916-0666
SchlagwörterCommunications; Computer Assisted Instruction; Computer Science; Educational Media; Educational Technology; Learning; Learning Processes; Teachers
AbstractThe purpose of this paper is to suggest some of the implications for teachers' roles that might result from the growth of computer technology in education. In the past, technological innovations in education have affected the roles of teachers as much as those of students. An important historical example is the invention of mechanical printing, which created new and more readily available opportunities for individual learning. It also allowed the teacher to move away from such tasks as reading aloud to mature audiences. (As Provided).
AnmerkungenMcGill Journal of Education. McGill University, 3700 McTavish Street, Montreal, Quebec H3A 1Y2, Canada. Tel: 514-398-4246; Fax: 514-398-4529; Web site: http://mje.mcgill.ca
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "McGill Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: