Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAndersson, Annica; Ryan, Ulrika; Herbal-Eisenmann, Beth; Huru, Hilja Lisa; Wagner, David
TitelStorylines in News Media Texts: A Focus on Mathematics Education and Minoritized Groups
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (43rd, Philadelphia, PA, Oct 14-17, 2021).
Quelle(2021), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterNews Media; Mathematics Education; Minority Groups; Foreign Countries; Language Minorities; Indigenous Populations; Youth; Social Bias; Elementary Secondary Education; Mathematics Achievement; Cultural Influences; Norway
AbstractWe identify storylines about youth from minoritized cultures and/or languages in Norwegian news media to identify positionings made available to migrated and Indigenous mathematics students in this public discourse. Our search from 2003-2020 in a Norwegian media database including newspapers, journals, tabloids, etc., identified 1896 articles, reduced to 96 for relevancy. These storylines were identified: 'The majority language and culture are keys to learning and knowing mathematics', 'Mathematics is language- and culture-neutral', 'Minoritized mathematics students are motivated by gratitude', 'Extraordinary measures are needed to teach students from minoritized groups mathematics', 'Students from minoritized groups must put in extraordinary effort to learn mathematics', 'Students from minoritized groups' mathematics achievements are linked to culture and gender', and 'Students from minoritized groups underachieve.' [For the complete proceedings, see ED630060.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: