Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrunner, Josie; Malerba, Cathy
InstitutionAustin Independent School District (AISD)
TitelQuestion: What Were the Strongest 8th-Grade Predictors of Dropout among Students Who Would Have Been Members of the Graduating Class of 2009? Department of Program Evaluation Publication No. 08.102
Quelle(2009), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGrade 8; Predictor Variables; Dropout Characteristics; Dropouts; High School Students; At Risk Students; Student Characteristics; Limited English Speaking; Special Education; Enrollment; Attendance; Suspension; Discipline; Low Income Students; Student Mobility; Academic Failure; Racial Differences; Ethnicity; Middle School Students; Texas (Austin)
AbstractIn this report on AISD students, with a focus on the graduating class of 2009, the most powerful predictors of overall student dropout risk were having an 8th-grade attendance rate of less than 90% and failing both the 8th-grade reading and math TAKS tests. A separate research brief also was published. [For the research brief, see ED628171.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: