Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionExcelinEd
TitelPrivate School Choice: Impact on Public School Students in Florida. ExcelinEd Policy Toolkit - 2020
Quelle(2020), (2 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPrivate Schools; School Choice; Outcomes of Education; Scholarships; Public Schools; Competition; Elementary School Students; Middle School Students; Achievement Tests; Attendance; Suspension; Student Behavior; State Departments of Education; Educational Opportunities; Socioeconomic Status; Academic Achievement; Florida
AbstractWhile private school choice programs can be controversial, an increasingly large body of research suggests that most programs lead to improved educational opportunities and outcomes for students. A new study from the National Bureau of Economic Research (NBER) builds on this body of research. It examines the effects of the largest private school choice program in the country--the Florida Tax-Credit Scholarship Program (FTC). Using child-level data from the Florida Department of Education and the Florida Department of Health, the authors assessed outcomes for roughly 1.2 million public-school students in grades 3-8 between 2003 and 2017. They examined academic outcomes (test scores) and behavioral outcomes (absences and suspensions) in the context of the "competitive pressure" public schools experience when increasing numbers of students use the FTC to attend nearby private schools. The findings, including academic outcomes and behavioral outcomes, are presented in this brief report. (ERIC).
AnmerkungenFoundation for Excellence in Education (ExcelinEd). P.O. Box 10691, Tallahassee, FL 32302. Tel: 850-391-4090; Fax: 786-664-1794; e-mail: nfo@excelined.org; Web site: http://www.excelined.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: