Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKim, Dan; Opfer, John E.
TitelCompression Is Evident in Children's Unbounded and Bounded Numerical Estimation: Reply to Cohen and Ray (2020)
Quelle(2020), (27 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputation; Cognitive Development; Numbers; Cognitive Processes; Children; Individual Differences; Correlation
AbstractKim and Opfer (2017) found that number-line estimates increased approximately logarithmically with number when an upper bound (e.g., 100 or 1000) was explicitly marked (bounded condition) and when no upper bound was marked (unbounded condition). Using procedural suggestions from Cohen and Ray (2020), we examined whether this logarithmicity might come from restrictions on the response space provided. Consistent with our previous findings, logarithmicity was evident whether tasks were bounded or unbounded, with the degree of logarithmicity tied to the numerical value of the estimates rather than the response space per se. We also found a clear log-to-linear shift in numerical estimates. Results from Bayesian modeling supported the idea that unbounded tasks are qualitatively similar to bounded ones, but unbounded ones lead to greater logarithmicity. Our findings support the original findings of Kim and Opfer (2017) and extend their generality to more age groups and more varieties of number-line estimation. [This paper was published in "Developmental Psychology" v56 n4 p853-860 2020 (EJ1246394). For the article, "Experimental Bias in Number-Line Tasks and How to Avoid Them: Comment on Kim and Opfer (2017) and the Introduction of the Cohen Ray Number-Line Task," see EJ1246392.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: