Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNebraska Department of Education; Regional Educational Laboratory Central (ED)
TitelSummary of Recommendation 2 from the REL Southeast Guide "A Kindergarten Teacher's Guide to Supporting Family Involvement in Foundational Reading Skills"
Quelle(2021), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Reading Instruction; Reading Comprehension; Kindergarten; Phonological Awareness; Phonemes; Alphabets; Phoneme Grapheme Correspondence; Family Involvement; Family School Relationship; Barriers; Access to Computers; Internet; Teaching Methods; Syllables; Rhyme; Phonemic Awareness
AbstractFor students to be able to read and comprehend, they must first develop phonological awareness, the ability to recognize and manipulate the segments of sound in words. To develop this ability, students must be able to identify the following: individual sounds (phonemes) in words; print letters of the alphabet; and corresponding sounds for each letter. This document provides a summary of Recommendation 2 from the REL Southeast guide "A Kindergarten Teacher's Guide to Supporting Family Involvement in Foundational Reading Skills" (ED602032), a companion to the WWC practice guide "Foundational Skills to Support Reading for Understanding in Kindergarten through 3rd Grade" (ED566956). The companion guide on which this summary document is based assists teachers in informing and supporting families to help children develop phonological awareness and letter-sound relations. (ERIC).
AnmerkungenNebraska Department of Education. P.O. Box 94987, 301 Centennial Mall South, Lincoln, NE 68509. Tel: 402-471-2295; Web site: http://www.education.ne.gov
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: