Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAngeli, Charoula M.; Valanides, Nicolaos C.; Polemitou, Eirini; Fraggoulidou, Elena
TitelAn Interaction between Children's Field Dependence-Independence and Order of Learning with Glass Box and Black Box Simulations
Quelle(2016), (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeaching Methods; Cognitive Style; Correlation; Learning Processes; Comparative Analysis; Computer Simulation; Pretests Posttests; Elementary School Students; Childrens Embedded Figures Test
AbstractThe present study was undertaken in order to investigate issues related to the integration of instructional simulations in the education of young children aged from 5 to 6.5 years old. A counterbalanced measures design was adopted to investigate the extent to which there was an interaction effect between field dependence-independence (FD-I) and order of learning with a glass-box simulation and a black-box simulation. According to the results, there was a statistically significant interaction between FD-I and the order of using the glass-box and the black-box simulations. Specifically, the findings showed that learning first with the black-box simulation facilitated field-dependent children's subsequent learning with the glass-box simulation enabling them to perform as good as field-independent children. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: