Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSadoux, Marion
TitelHarnessing the Power of Informal Learning: Using WeChat, the Semi-Synchronous Group Chat, to Enhance Spoken Fluency in Chinese Learners
Quelle(2017), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Second Language Learning; French; Informal Education; Computer Assisted Instruction; Computer Mediated Communication; Synchronous Communication; Language Fluency; Oral Language; Asynchronous Communication; Cooperative Learning; Learning Strategies; Semi Structured Interviews; Student Attitudes; Questionnaires; China
AbstractThis research is an exploratory study that seeks to evaluate the potentials of the Chinese app WeChat to enhance the spoken fluency of learners of French in China, who report having limited and insufficient opportunities to practice speaking in their daily life. WeChat is an extremely popular instant messenger facilitating communication through a media rich environment that can be used synchronously, asynchronously or semi-synchronously with voice or text messages. WeChat is widely used in China and a growing number of informal highly autonomous language learners join or form WeChat groups to learn and practice speaking languages in personal networks of learning. The study sought to bring together French learners and expert users to give them increased opportunities to practise their spoken French on a daily basis for a period of three months to support the development of spoken fluency. [For the complete volume, see ED578177.] (As Provided).
AnmerkungenResearch-publishing.net. La Grange des Noyes, 25110 Voillans, France. e-mail: info@research-publishing.net; Web site: http://research-publishing.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: