Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRedford, Jeremy; Hoyer, Kathleen Mulvaney
InstitutionNational Center for Education Statistics (ED); American Institutes for Research (AIR)
TitelFirst-Generation and Continuing-Generation College Students: A Comparison of High School and Postsecondary Experiences. Stats in Brief. NCES 2018-009
Quelle(2017), (27 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; First Generation College Students; Parent Background; College Graduates; Postsecondary Education; Longitudinal Studies; High School Students; College Attendance; Family Income; Academic Aspiration; Public Colleges; Private Colleges; Bachelors Degrees; Paying for College; Dropouts; Racial Differences; Ethnicity; Native Language; Grade Point Average; Institutional Characteristics; Educational Attainment; Statistical Analysis
AbstractThis Statistics in Brief examines background and educational characteristics, plans for college, postsecondary enrollment, and postsecondary completion patterns of first-generation college students and their peers whose parents have college degrees. The brief also explores how postsecondary plans, attendance, and completion varies between these two groups of students. In addition, the brief presents the reasons why some 2002 high school sophomores who were postsecondary enrollees did not obtain a credential by 2012. (As Provided).
AnmerkungenNational Center for Education Statistics. Available from: ED Pubs. P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827; Web site: http://nces.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: