Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWei, Xin; Wagner, Mary; Hudson, Laura; Yu, Jennifer W.; Javitz, Harold
TitelThe Effect of Transition Planning and Goal-Setting on College Enrollment among Youth with Autism Spectrum Disorders
Quelle(2016), (30 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1177/0741932515581495
SchlagwörterAutism; Pervasive Developmental Disorders; Transitional Programs; Planning; Goal Orientation; College Attendance; Youth; Correlation; Student Participation; Longitudinal Studies; Disabilities; Special Education; High School Students; Surveys; Questionnaires; Parents; Student Records; Quasiexperimental Design; Student Characteristics; Attention Deficit Hyperactivity Disorder; Grade Point Average; National Longitudinal Transition Study of Special Education Students
AbstractThis study used propensity score techniques to assess the relationship between transition planning participation and goal-setting and college enrollment among youth with Autism Spectrum Disorders (ASDs). Using data from waves 1 through 5 of the National Longitudinal Transition Study-2, this study found that 2- or 4-year college enrollment rates were significantly higher among youth with ASDs who participated in transition planning and those who had a primary transition goal of college enrollment. Educational implications are discussed. [This paper was published in "Remedial and Special Education" v37 n1 p3-14 Jan-Feb 2016 (EJ1085149).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: