Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDrake, Michael
InstitutionMathematics Education Research Group of Australasia
TitelHow Heavy Is My Rock? An Exploration of Students' Understanding of the Measurement of Weight
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Mathematics Education Research Group of Australasia (MERGA) (36th, Melbourne, Victoria, Australia, 2013).
Quelle(2013), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Mathematics Instruction; Mathematical Concepts; Interviews; Adolescents; Secondary School Students; Measurement; Skill Development; Mathematics Skills; Measurement Equipment; Knowledge Level; New Zealand
AbstractNew Zealand and Australian curricula require students to learn about weight/mass for at least six years. However, little research identifies what should be taught. This study reports cognitive interviews with 17 Year 9 students who were asked "how heavy is my rock?" Only one student demonstrated some understanding of how to use analogue kitchen scales, most had multiple errors. Results suggest that teachers would benefit from better guidance about teaching the skill set needed for such a task. (As Provided).
AnmerkungenMathematics Education Research Group of Australasia. GPO Box 2747, Adelaide SA 5001, Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: sales@merga.net.au; Web site: http://www.merga.net.au/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: