Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoldhaber, Dan; Grout, Cyrus; Huntington-Klein, Nick
InstitutionCenter for Education Data & Research (CEDR)
TitelIt's Selective, but Is It Effective? Exploring the Predictive Validity of Teacher Selection Tools. CEDR Brief. Policy Brief No. 2014-­9
Quelle(2014), (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeacher Selection; Measures (Individuals); Academic Achievement; Teacher Effectiveness; Correlation; Teacher Attendance; Faculty Mobility; Evaluation Criteria; Washington
AbstractEvidence suggests teacher hiring in public schools is ad-hoc and often does not result in good selection amongst applicants. Some districts use structured selection instruments in the hiring process, but we know little about the efficacy of such tools. In this paper we evaluate the ability of applicant selection tools used by the Spokane Public Schools (SPS) to predict three outcomes: measures of teachers' value-added contributions to student learning, teacher absence behavior, and attrition rates. We observe all applicants to the district, both those who are and who are not hired. We find that the screening instruments predict teacher value-added in student achievement and teacher attrition, but not teacher absences. [This policy brief is based on "Screen Twice, Cut Once: Assessing the Predictive Validity of Teacher Selection Tools. CEDR Working Paper WP 2014-9," (ED610635).] (As Provided).
AnmerkungenCenter for Education Data & Research. 3876 Bridge Way North Suite 201, Seattle, WA 98103. Tel: 206-547-5585; Fax: 206-547-1641; e-mail: cedr@uw.edu; Web site: http://www.cedr.us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: