Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMac Iver, Martha Abele; Mac Iver, Douglas J.
InstitutionBaltimore Education Research Consortium (BERC)
TitelIf We Build It, We Will Come: Impacts of a Summer Robotics Program on Regular Year Attendance in Middle School. Policy Brief
Quelle(2014), (2 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterUrban Schools; Summer Programs; Robotics; Mathematics Skills; STEM Education; Middle School Students; Competition; Intervention; Experiential Learning; Competence; Learner Engagement; Grade 6; Grade 7; Grade 8; Comparative Analysis; Attendance Patterns; Mathematics Achievement; Program Effectiveness; Gender Differences; Maryland
AbstractRecognizing the importance of both keeping middle school students engaged and improving their math skills, Baltimore City Public Schools (City Schools) developed a summer school STEM program involving not only math and science instruction but also the experience of building a robot and competing with those robots in a city-wide tournament. Underlying the intervention's logic model was the belief that hands-on activities like robotics can build a sense of competence and value in academic pursuits that will increase student engagement and achievement. The results of this study suggest that continued investment in high-interest elective activities such as robotics could have a significant impact on helping students remain engaged in school, who otherwise might begin to disengage and thus lower their chances for successful transition into college and career. (ERIC).
AnmerkungenBaltimore Education Research Consortium. 2701 North Charles Street Suite 300, Baltimore, MD 21218. Tel: 410-516-4044; Web site: http://www.baltimore-berc.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: