Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAmerican Alliance for Health, Physical Education, Recreation and Dance, National Association for Sport and Physical Education
TitelGuidelines for Undergraduate Exercise Physiology in a Physical Education Teacher Education Program. Guidance Document
Quelle(2006), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Undergraduate Study; Physical Education Teachers; Exercise Physiology; Teacher Education Programs; Teacher Competencies; Life Style; Physical Fitness; Human Body; Gender Differences; Health Promotion; Children; Adolescents; Adults; Child Health; Metabolism; Muscular Strength; Body Composition; Laboratories
AbstractA course in Exercise Physiology is a common requirement among undergraduate students preparing for a career in physical education, adult fitness, or athletic training. Often, such courses are taught to an assortment of students from a variety of disciplines (Van Donselaar & Leslie, 1990) with an emphasis on physiological principles applied to adults. This creates a substantial challenge to the instructor in devising course materials and experiences that will meet the needs of each student, particularly for teacher education students who will be working primarily with children. The intent of this document is to specifically address and raise the awareness of the needs of students in a teacher preparation track, defining suggested minimum competencies for those students pursuing a career in physical education. A list of additional resources is provided. (ERIC).
AnmerkungenNational Association for Sport and Physical Education. 1900 Association Drive, Reston, VA 20191. Tel: 800-213-7193; Tel: 703-476-3410; Fax: 703-476-8316; e-mail: naspe@aahperd.org; Web site: http://www.aahperd.org/naspe/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: