Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJackson, C. Kirabo
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelSingle-Sex Schools, Student Achievement, and Course Selection: Evidence from Rule-Based Student Assignments in Trinidad and Tobago. NBER Working Paper No. 16817
Quelle(2011)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAssignments; Single Sex Schools; Course Selection (Students); Admission Criteria; Foreign Countries; Academic Achievement; Females; Science Curriculum; Bias; Secondary School Students; School Choice; Decision Making; Trinidad and Tobago
AbstractExisting studies on single-sex schooling suffer from biases due to student selection to schools and single-sex schools being better in unmeasured ways. In Trinidad and Tobago students are assigned to secondary schools based on an algorithm allowing one to address self-selection bias and cleanly estimate an upper-bound single-sex school effect. The upper-bound effects show that while students (particularly females) with strong expressed preferences for single-sex schools may benefit from attending them, most students perform no better at single sex schools. I show that the treatment effect for the typical single-sex student differs greatly from that of the average student. Girls at single-sex-schools take fewer sciences courses and more traditionally female subjects. (As Provided).
AnmerkungenNational Bureau of Economic Research. 1050 Massachusetts Avenue, Cambridge, MA 02138-5398. Tel: 617-588-0343; Web site: http://www.nber.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: