Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionPEPNet
TitelWhat Faculty Members Should Know about the Americans with Disabilities Act: A Guide for Working More Effectively with Students Who Are Deaf and Hard of Hearing
Quelle(2009), (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Public Colleges; Federal Legislation; Partial Hearing; Disabilities; College Faculty; Higher Education; Deafness; Assistive Technology; Accessibility (for Disabled); Sensory Aids; Deaf Interpreting; Academic Accommodations (Disabilities); Student Adjustment; Disability Discrimination; Student Evaluation
AbstractThe Americans with Disabilities Act of 1990 (ADA), amended in 2008, is a federal law intended to eliminate discrimination against people with disabilities. It applies to employers, state and local government agencies, places of public accommodation, transportation facilities, telephone companies, and the U.S. Congress. Under Title II of the ADA, public colleges and universities are required to provide auxiliary aids and services to qualified students with disabilities. Providing auxiliary aids and services is not considered special treatment, but rather an equal opportunity to participate in the services, programs, or activities offered by the institution. This paper offers what educators should know about ADA. (Contains 6 resources.) (ERIC).
AnmerkungenPEPNet. Available from: PEPNet-South, Center on Deafness, University of Tennessee, Bailey Education Complex A239, 1122 Volunteer Boulevard, Knoxville, TN 37996. Tel: 865-974-0607; Fax: 865-974-3522; e-mail: pepnetsouth@pepnet.org; Web site: http://www.pepnet.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: