Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRichmond, Eric
InstitutionAlliance for Excellent Education, Washington, DC.
TitelEvery Student Counts: The Role of Federal Policy in Improving Graduation Rate Accountability. Policy Brief
Quelle(2009), (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGraduation Rate; Federal Legislation; Accountability; Educational Legislation; Educational Policy; Data Collection; Federal Regulation; Dropout Rate; Dropouts; United States
AbstractAs the poor performance of U.S. high schools has been acknowledged and come to the forefront of education policy debates over the past several years, so too has a recognition of the need to improve graduation rate calculations and accountability for increasing those rates. A range of state, national, and federal efforts have been launched toward this end--many of which were codified in the October 2008 federal regulations on Title I of the No Child Left Behind Act (NCLB). This brief, "Every Student Counts: The Role of Federal Policy in Improving Graduation Rate Accountability", provides background information on the movement toward better data collection, common graduation rate calculations, and meaningful accountability for raising graduation rates and describes in detail the culminating federal policy changes made by the regulations, which reflect both the significant progress that has been made and the hurdles that remain. (Contains 22 endnotes.) (As Provided).
AnmerkungenAlliance for Excellent Education. 1201 Connecticut Avenue NW Suite 901, Washington, DC 20036. Tel: 202-828-0828; Fax: 202-828-0821; Web site: http://www.all4ed.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: