Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Genevieve Marie
TitelA Theoretical Framework for Organizing the Effect of the Internet on Cognitive Development
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia, and Telecommunications (18th, Orlando, FL, 2006).
Quelle(2006), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSociocultural Patterns; Internet; Video Games; Information Processing; Cognitive Development; Cognitive Processes; Child Development; Models; Computers; Learning Theories
AbstractThe number of children and adolescents accessing the Internet as well as the amount of time online are steadily increasing. The most common online activities include playing video games, navigating web sites, and communicating via chat rooms, email, and instant messaging. A theoretical framework for understanding the effects of Internet use on cognitive development is presented. The proposed framework, based on the cognitive information processing model, the sociocultural perspective, and the PASS cognitive processing model, organizes previous research in terms of the cognitive consequences of common online activities. From a cognitive-developmental perspective, the Internet is a cultural tool that influences cognitive processes and an environmental stimulus that contributes to the formation of specific cognitive architecture. (Contains 1 figure.) [This paper was published in: ED-MEDIA 2006 Proceedings. p3041-3048] (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: