Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGoularte, Renee
InstitutionMarcoPolo Education Foundation.; National Council of Teachers of English, Urbana, IL.; International Reading Association, Newark, DE.
TitelDraw a Story: Stepping from Pictures to Writing.
Quelle(2002), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Childrens Writing; Freehand Drawing; Primary Education; Story Telling; Writing Assignments; Writing Instruction
AbstractStudents draw a series of pictures that tell a simple story that includes character action, problem and solution. They "read" their story to others, transcribe it into writing, and create an accordion book with the drawings and writing. The activity supports the transition from oral to written storytelling. During the four 30- to 40-minute sessions, K-2 students will: identify details in wordless books, which help them tell a story; draw a series of pictures which tell a sequential story; tell a sequential story following their own drawings; write a story which corresponds to their own sequential drawings; match their writing to corresponding drawings; and participate in the publishing process. The instructional plan, lists of web resources, student assessment/reflection activities, and a list of National Council of Teachers of English/International Reading Association (NCTE/IRA) Standards addressed in the lesson are included. (RS)
AnmerkungenManaging Editor, ReadWriteThink, International Reading Association, 800 Barksdale Rd., P.O. Box 8139, Newark, DE 19714-8139. E-mail: comments@readwritethink.org. For full text: http://www.readwritethink.org/lessons.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: