Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionInternational Reading Association, Newark, DE.
TitelMake the Reading-Writing Connection: Tips for Parents of Young Learners = Haga el enlace entre lectura y escrita: Consejos para padres de jovenes que estan aprendiendo.
Quelle(1999), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; spanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Elementary Education; Learning Activities; Literacy; Parent Participation; Parent Student Relationship; Reading Improvement; Reading Skills; Reading Writing Relationship; Writing Improvement; Writing Instruction; Writing Skills
AbstractThis brochure offers parents tips on helping their children connect writing with reading. It begins by noting that preschool children often want to scribble on paper, scribbles which sometimes represent a story. It suggests making space in the home for literacy, and encouraging early efforts. The brochure then offers four brief activities for every family: reading and acting out fables or short stories; creating a personal word dictionary; sending children little notes; and helping the child to start a journal. It also suggests including your child in household activities that include elements of reading and writing, and it describes how technology can help. It concludes that because the skills for reading and writing reinforce one another, children's skills and proficiency will be strengthened if they make the reading-writing connection. It lists six other brochures from the International Reading Association. (RS)
AnmerkungenOrder Department, International Reading Association, 800 Barksdale Road, P.O. Box 8139, Newark, DE 19714-8139 Single copies free upon request by sending a stamped, self-addressed envelope. For full text: http://www.reading.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: