Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCohn, Gary David
TitelAn Analysis of School District Strategic Planning Relationships with School Action Planning.
Quelle(1999), (281 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Dissertation; Action Research; Centralization; Decentralization; Educational Change; Educational Improvement; Elementary Secondary Education; Evaluation; Principals; Public Schools; School Districts; Standards; Strategic Planning
AbstractThis dissertation investigates action planning and plan goals, primarily from the perspective of the school. The principal research questions were the following: (1) Do principals plan and act locally to implement global policy strategically envisioned by district policymakers? Or (2) Do they plan and act locally in response to local needs and retroactively fit the local plan to a global model? (3) Is there a corresponding difference in the content of their school action plans? An embedded case study method was applied for descriptive and theory-building purposes. The research strategy included personal interviews of 5 administrators, 8 principals, and 13 teachers, and examination of district documents. The result of statistical analyses indicated that the differences in the variables tested were not significant in relationship to the principals' approaches to alignment. Appendices include interview protocols, research question matrices, and various documents regarding transcription rules, preparation, coding, action-plan process development, and district strategic plans. (Contains 15 pages of references.) (DFR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: