Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKuntz, Patricia S.
TitelStudents of Arabic at the University of Wisconsin.
Quelle(1999), (37 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArabic; Correspondence Study; Distance Education; Higher Education; Language Attitudes; Second Language Instruction; Second Language Learning; Second Languages; Student Attitudes
AbstractA study investigated the beliefs about second language learning held by two populations of students of Arabic at the University of Wisconsin: 17 students studying first-semester Arabic in a campus classroom, and 6 students studying the same curriculum through a correspondence course. The subjects were of widely varying backgrounds, and some demographic differences were found in the two groups. A 47-item Likert-type scale was administered to identify language and language learning attitudes. Results indicate that some differences in beliefs about language learning exist between the two groups in question. Implications for curriculum and instruction are explored briefly. The instrument used in the study is appended. (Contains 27 references.) (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: