Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionSouth Dakota Arts Council, Sioux Falls.
TitelArtists-In-Schools Planning Manual.
Quelle(1996), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Art; Art Activities; Art Education; Artists; Cultural Activities; Cultural Education; Elementary Secondary Education; Enrichment Activities; Residential Programs; South Dakota
AbstractThis planning guide provides artists, project directors, and representatives from schools and communities with practical suggestions for a successful residency. The manual describes the sponsor's responsibilities and role in conducting a successful Artists-In-Schools residency. Included are ideas for supplementing a residency program with teacher inservices and activities involving the local community. Sections of the manual include: (1) "Introduction"; (2) "Information for Sponsors"; (3) "Project Director Checklist"; (4) "Guidelines for a Residency"; (5) "Components of a Successful Residency"; (6) "Artist's Travel, Lodging and Meals"; (7) "Publicity"; (8) "Artists-in-Schools Orientation Workshop"; (9) "Other Arts Education Programs from SDAC"; (10) "Information for Artists"; and (11) "The Arts and '504'." (EH)
AnmerkungenSouth Dakota Arts Council, 800 Governors Drive, Pierre, SD 57501, telephone: 605-773-3131.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: