Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGriffee, Dale T. (Hrsg.); Nunan, David (Hrsg.)
InstitutionJapan Association for Language Teaching, Tokyo.
TitelClassroom Teachers and Classroom Research. JALT Applied Materials.
Quelle(1997), (151 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAnnotated Bibliographies; Classroom Research; Classroom Techniques; Ethnography; Foreign Countries; Higher Education; Interviews; Literature Reviews; Proposal Writing; Qualitative Research; Questioning Techniques; Research Design; Research Methodology; Research Proposals; Second Language Instruction; Second Language Programs; Second Languages; Statistical Analysis; Students; Surveys; Teacher Role
AbstractThis collection of papers leads classroom language teachers through the process of developing and completing a classroom research project. Arranged in four sections, they include: "Language Teaching and Research" (David Nunan); "Where Are We Now? Trends, Teachers, and Classroom Research" (Dale T. Griffee); "First Things First: Writing the Research Proposal" (Martin White, Diane White); "Literature Reviews: Obtaining Perspective" (Paul Riley); "Designing a Language Study" (James Dean Brown); "Methods for the 'Research Challenged'" (Robert Homan, Chris Poel); "Action Research: Something for Everyone" (Greg Hadley); "Students as Ethnographers" (Linda Donan); "Designing Surveys for Language Programs" (Brown); "Bare Minimum Knowledge for Understanding Statistical Research Studies" (Nagata Hiroto); "In-Depth Interviewing as Qualitative Investigation" (Marilyn Books); and "Teachers and Research: An Annotated Bibliography" (Griffee). MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: