Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLumley, Tom
InstitutionNational Languages and Literacy Inst., Melbourne (Australia).
TitelAssessment of Second Language Performance.
Quelle(1996) 11, (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAllied Health Occupations Education; College Students; Educational Trends; Foreign Countries; Higher Education; Language Teachers; Language Tests; Performance Tests; Predictive Validity; Second Language Instruction; Second Languages; Teacher Certification; Teacher Competency Testing; Tourism; Trend Analysis; Vocational English (Second Language); Australia
AbstractA discussion of current second language testing trends and practices in Australia focuses on the use of performance assessment, providing examples of its application in four specific contexts: an occupational English test used for to assess job-related English language skills as part of the certification procedure for health professionals; performance tests developed to assess the language skills of second language teachers; an oral interaction test for tour guides; and English-as-a-Second-Language tests for prospective university students. Issues discussed in these contexts include how tasks are selected for inclusion in the tests, what really gets assessed in a performance test, whether overall language proficiency can be assessed with a performance test, whether such assessment can be fair, whether abilities other than productive performance can be tested, and the advantages and disadvantages of this form of testing. Contains 19 references. (MSE) (Adjunct ERIC Clearinghouse on Literacy Education)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: