Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBolender, Ronald
TitelA Comparison of the Effect of Academic Peer Mentors on the Grade Point Averages of Underprepared Freshmen at Mount Vernon Nazarene College.
Quelle(1994), (40 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Praktikumsbericht; Church Related Colleges; College Bound Students; College Freshmen; Developmental Studies Programs; Educationally Disadvantaged; Grade Point Average; High Risk Students; Higher Education; Mentors; Peer Teaching; Remedial Programs; Rural Environment; Transitional Programs; Tutorial Programs; Undergraduate Students
AbstractThis study examined the effect of academic peer mentors on the grade-point averages of underprepared freshmen at Mount Vernon Nazarene College (Ohio), a church-related coeducational college of arts and sciences. Underprepared freshmen at this school are required to participate in the College Experience Enhancement Program. For the fall, 1993 term, a peer mentor component was added to the program. The study compared first semester grade point averages for 41 students in the 1993 group with those for 47 similarly underprepared freshmen in the 1992 program (which did not include the peer mentoring component). The paper summarizes the process of the study, setting out the background and nature of the problem, reviewing the literature on mentoring and academic peer mentoring, and defining methodology and methods. A statistically significant difference in grade point average between the two groups was not found. Possible reasons for this unexpected finding are suggested. (Contains 20 references.) (CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: