Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | Centre de Recherches et d'Applications Pedagogiques en Langues, Nancy (France). |
---|---|
Titel | Melanges, No. 23. |
Quelle | (1997) 23, (182 Seiten)
PDF als Volltext |
Sprache | französisch; englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; online; Monographie |
ISSN | 0077-2712 |
Schlagwörter | Classroom Environment; Comparative Education; Ethnography; Foreign Countries; French; German; Independent Study; Instructional Materials; Language Attitudes; Language of Instruction; Language Proficiency; Language Research; Language Teachers; Language Tests; Languages for Special Purposes; Linguistic Theory; Multimedia Instruction; Oral Language; Personal Autonomy; Second Language Instruction; Second Languages; Speech Skills; Student Evaluation; Teacher Education; Videotape Cassettes; France; United Kingdom (Great Britain) Klassenklima; Unterrichtsklima; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Ethnografie; Ausland; Französisch; Deutscher; Selbststudium; Lehrmaterial; Lehrmittel; Unterrichtsmedien; Sprachverhalten; Teaching language; Unterrichtssprache; Language skill; Language skills; Sprachkompetenz; Sprachforschung; Language teacher; Sprachunterricht; Language test; Sprachtest; Sprachhandlungsfähigkeit; Linguistische Theorie; Multimediales Lernen; Oral interpretation; Mündlicher Sprachgebrauch; Individuelle Autonomie; Fremdsprachenunterricht; Second language; Zweitsprache; Mündliche Leistung; Sprachfertigkeit; Schulnote; Studentische Bewertung; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Frankreich |
Abstract | Articles on second language teaching and learning include: "Ethnographie comparee de la salle de classe en France et en grande-Bretagne" (Comparative Ethnography of the Classroom Environment in France and Great Britain) (F. Carton); "Pour une approche micro et macro du francais parle dans la formation des enseignants de FLE" (Toward a Micro and Macro Approach to Spoken French in the Training of French Second Language Teachers) (J-M. Debaisieux); "Video im Deutschunterricht: un outil televisuel au service de l'enseignement de l'allemand" (Video im Deutschunterricht: A Television Tool for German Language Teaching) (R. Duda); "Materiaux d'enseignement et apprentissage de langue: les options didactiques des 'modules de francais pour les professionnels du tourisme'" (Instructional Materials and Language Instruction: Teaching Options for "French Modules for Tourism Professionals") (M-J. Gremmo); "Autonomie et apprentissage autodirige: l'histoire d'une idee" (Autonomy and Self-Directed Study: The History of an Idea) (M-J. Gremmo, P. Riley); "Conception d'un produit multimedia: Xylolingua" (Conception of a Multimedia Product: Xylolingua) (O. Regent); "'Bats' and 'Balls': Beliefs about Talk and Beliefs about Language Learning" (P. Riley); and "L'aisance orale en langue etrangere: enseignement/acquisition et evaluation" (Oral Fluency in a Second Language: Teaching/Acquisition and Evaluation) (H. Schmitt-Gevers). Some articles contain references. (MSE) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |