Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGrobman, Alex; Fishman, Joel
InstitutionMartyrs Memorial and Museum of the Holocaust of the Jewish Federation, Los Angeles, CA.
TitelAnne Frank in Historical Perspective: A Teaching Guide for Secondary Schools.
Quelle(1995), (89 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adolescent Literature; Anti Semitism; Attitudes; Bias; Ethnic Bias; Ethnic Discrimination; History Instruction; Interdisciplinary Approach; Jews; Judaism; Nazism; Reading Materials; Secondary Education; Social Bias; Social Studies; Values; World History; World War II
AbstractThis guide helps secondary students to understand "The Diary of Anne Frank" through a series of short essays, maps, and photographs. In view of new scholarship, the historical context in which Anne Frank wrote may be studied to improve the student's perspective of recent history and of the present. A drawing shows the hiding place in the home where the Frank family lived. The essays include: (1) "The Need for Broader Perspective in Understanding Anne Frank's Diary" (Joel S. Fishman); (2) "The Uniqueness of the Holocaust" (Alex Grobman); (3) "Anne Frank's World" (Elma Verhey); (4) "Anne Frank and the Dutch Myth" (Elma Verhey); (5) "A New Perspective on Helpers of Jews During the Holocaust: The Case of Miep and Jan Gies" (Dienke Hondius); (6) "Teaching the Holocaust through the Diary of Anne Frank" (Judith Tydor Baumel); (7) "Examining Optimism: Anne Frank's Place in Postwar Culture" (Alex Sagan); (8) "Dutch Jewry: An Historical Overview"; and (9) "Chronology of the Frank Family and the Families in the Secret Annex." A selected bibliography accompanies the text. (EH)
AnmerkungenMartyrs Memorial and Museum of the Holocaust, 6505 Wilshire Boulevard, Los Angeles, CA 90048-4906.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: