Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionERIC Clearinghouse on Languages and Linguistics, Washington, DC.
TitelFostering Second Language Development in Young Children. ERIC Digest.
Quelle(1995), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications; ERIC Digests in Full Text
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBilingualism; Classroom Techniques; Code Switching (Language); Cultural Awareness; Cultural Differences; Cultural Traits; Educational Environment; Language Dominance; Language Processing; Language Research; Language Role; Learning Processes; Linguistic Theory; Second Language Instruction; Second Language Learning; Second Languages; Young Children
AbstractThis digest presents eight principles drawn from theory and research on second language acquisition and culturally sensitive instruction to guide teachers who work with linguistically and culturally diverse students. Each principle is accompanied by a brief explanation and suggestions for classroom techniques and activities. They are: (1) bilingualism is an asset and should be fostered; (2) there is an ebb and flow to children's bilingualism, and it is rare for both languages to be perfectly balanced; (3) there are culturally different patterns in language use; (4) for some bilingual children, code-switching is a normal language phenomenon; (5) children come to learn languages in many different ways; (6) language is used to communicate meaning; (7) language flourishes best in a language-rich environment; and (8) children should be encouraged to experiment with language. A brief bibliography is provided. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: