Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNixon-Ponder, Sarah
InstitutionKent State Univ., OH. Ohio Literacy Resource Center.
TitelUsing Problem-Posing Dialogue in Adult Literacy Education. Teacher to Teacher.
Quelle(1995), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adult Basic Education; Adult Literacy; Critical Thinking; Curriculum Development; Dialogs (Language); High School Equivalency Programs; Literacy Education; Participative Decision Making; Problem Solving; Skill Development
AbstractProblem posing is a tool for developing and strengthening critical thinking skills. Freire expanded on the idea of active, participatory education through problem-posing dialogue, a method that transforms the students into critical coinvestigators in dialogue with the teacher. Problem posing begins by listening for students' issues. Teachers select and bring familiar situations back to the students in a codified form. Teachers begin by asking a series of inductive questions, which moves the discussion of the situation from the concrete to the analytical. The five steps of the problem-posing process directs students to do the following: (1) describe the content; (2) define the problem; (3) personalize the problem; (4) discuss the problem; and discuss alternatives to the problem. Two examples of problem posing in action are from actual literacy programs. In the first case, the adult basic education instructor introduced the issue of child care in "codes" for problem solving. In the second case, the instructor practiced problem posing in General Educational Development classes so that students were involved in building the curriculum of their own class. (YLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: