Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRubin, Joan; und weitere
TitelComponents of a Teacher Education Curriculum for Learner Strategies.
Quelle(1994), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Higher Education; Learning Strategies; Second Language Instruction; Teacher Attitudes; Teacher Education; Teacher Education Curriculum; Teacher Educators; Teaching Methods
AbstractThis paper focuses on how to incorporate learner strategy instruction as part of regular teacher training courses, both preservice and inservice. Panelists Andrew Cohen, Carol Hosenfeld, Anna Chamot, Rebecca Oxford, Joan Rubin, Rhoda Curtis, and Anita Wenden addresses questions from the audience on a variety of topics related to teacher education and learner strategies. The questions include: (1) how do you educate teacher trainers to perceive their needs to include teaching strategies; (2) what teaching philosophy best fits learning strategy instruction; (3) how do you decide what it is that teachers need to know about learner strategies; (4) how do we assess or evaluate whether teachers are effectively teaching learner strategies; (5) what are the characteristics of good strategy instruction; (6) how do you get secondary content-area teachers to take the time to teach learning strategies; (7) what obstacles do teachers face in incorporating learner strategies into their language curricula; (8) what would be the best way to introduce the concept of learner strategies; (9) what teaching strategies are appropriate for learner strategy instruction; and (10) how much time should teacher training take. (Contains 26 references.) (MDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: