Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inElkins, Michael
TitelChinese Students Avoid Interpersonal Communication: An Analysis of the Problem and Suggestions for Retention.
Quelle(1994), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Chinese Culture; College Attendance; Cultural Differences; Foreign Countries; Foreign Students; Higher Education; Intercultural Communication; Interpersonal Communication; Lesson Plans; Multicultural Education; Student Problems; China
AbstractJuxtaposing Chinese and American culture, this paper anticipates problems Chinese students have with their perception of the interpersonal communication course and suggests lesson plans American teachers can utilize. The paper first discusses salient patterns within the American and Chinese educational systems, noting that Chinese students are praised for engaging in collectivist behavior, while the American system emphasizes self-reliance and self-confidence. The paper then presents six complete lesson plans (listing objectives, materials, procedures, discussion questions, and selected references) that teach interpersonal and intercultural communication theory. The themes of the lesson plans presented in the paper are: (1) misconceptions about multicultural education; (2) appropriateness of self-disclosure depending on cultural background; (3) Chinese values and collectivist behavior; (4) greater self-awareness; (5) salience of the power of "disequilibrium"; and (6) perceptions of higher education. The paper concludes that interpersonal communication teachers need to incorporate a more multicultural instructional approach. Contains 22 references. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: