Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHamberger, Nan Marie; Moore, Robert L.
TitelBreaking the Boundaries: Using the Writing Experience To Examine the Conflicts between Personal and "American" Democratic Ideals in the Schoolroom.
Quelle(1993), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Biographies; Class Activities; Democratic Values; Elementary Secondary Education; Higher Education; Personal Writing; Social Attitudes; Values Clarification; Rokeach Value Survey
AbstractNoting that one way to break boundaries that separate one person from another is to use the writing experience to identify and analyze values, this paper presents guidelines for defining values, discussing values, and teaching about values. Teaching and discussion aids are provided to enhance the examination of narratives and biographies, which include: "A Common Core of Values" developed for use in the public school of Baltimore County, Maryland; "Rokeach's Value List" (l973); a diagram of Key Questions for Discussing Values; Additional Questions for Discussing Values; a list of "Activities for Teaching About Values," and a Personal Identity/Social Identity chart. (Contains 18 references.) (NH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: