Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRuberg, Laurie F.; Sherman, Thomas M.
TitelComputer Mediated Communication: How Does It Change the Social-Psychological Aspects of Teaching and Instruction?
Quelle(1992), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Computer Assisted Instruction; Computer Networks; Educational Technology; Electronic Mail; Elementary Secondary Education; Higher Education; Instructional Design; Media Research; Predictor Variables; Psychological Characteristics; Social Influences; Teacher Education; Teleconferencing
AbstractThis paper examines educational applications of computer-based communications to identify unique tools for learning provided by this medium and to identify key features of successful text-based computer mediated communications (CMC) projects. A review of CMC programs provides guidelines for designing effective teacher training programs in CMC. Since institutions of higher learning are significant sponsors of technology training programs for teachers, an additional section addresses the role of higher education in supporting improvements in teacher training programs. Five dependent variables--performance outcomes, cognitive processing, efficiency, equity of access to instruction, and nature of social interaction--and four independent variables--characteristics of the media, student characteristics, instructional method, and social context of learning and instruction--are described in association with media research. It is suggested that a future research agenda should include the amassing of more data to evaluate critically the most appropriate uses and clientele for CMC. (Contains 33 references.) (Author/ALF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: