Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDavis, John; und weitere
TitelEmerging Issues in School Board Governance: Three Papers.
Quelle(1991), (51 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrator Responsibility; Administrator Role; Educational Administration; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Governance; Language of Instruction; Second Languages; State Government; State School District Relationship; Trustees; Canada
AbstractThree papers that examine emerging issues in school board governance comprise this document. The first, "The Changing Role of the Ontario School Trustee," by John Davis, explores changes in the amount of time spent by trustees in fulfilling their job responsibilities. Based on questionnaires and interviews with trustees, implications of changes in the trusteeship are discussed. The second paper, "Governance and Accountability: The Current Situation in Ontario," by John H. House, examines issues in the structure of school governance and in the trustee/school board relationship. "The Role of the Francophone School Trustee in Ontario," by Guy G. Tetrault, discusses the impact on the role of the trustee of legislation that extended Canadian Francophones' right to receive and control an education in French. References accompany each article. (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: