Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOrganisation for Economic Cooperation and Development, Paris (France). Centre for Educational Research and Innovation.
TitelNew Information Technologies in Schools: Teacher Training, Research and the Role of Universities. Illustrative Examples of Co-operative Projects between Universities and Schools = Exemples significatifs de projets de cooperation entres les universites et les ecoles.
Quelle(1991), (177 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; französisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Nachschlagewerk; Cooperative Programs; Elementary Schools; Elementary Secondary Education; Extension Education; Foreign Countries; Higher Education; Information Technology; School Role; Teacher Education; Universities
AbstractThis guide contains examples of cooperative projects between universities and schools currently in existence in 22 countries in which the institutions of higher education are promoting or assisting with the implementation of new information technologies in elementary and/or secondary schools. Information given for each project includes the title of the project, contact person and address, duration of the project, funding for the project, associated universities, and a description of the aims, implementation plans, and products resulting from the project. The following countries are included: Australia (14 projects); Austria (3); Belgium (11); Canada (8); Denmark (7); Finland (3); France (8); Germany (5); Ireland (4); Italy (8); Japan (6); Luxembourg (1); The Netherlands (10); New Zealand (5); Norway (9); Portugal (11); Spain (3); Sweden (10); Switzerland (3); Turkey (2); the United Kingdom (15); and the United States (5). The project descriptions are listed by the country and the name of the university and written in either English or French. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: