Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inByrne, Barbara M.
TitelTeacher Burnout: Validating the Maslach Burnout Inventory across Four Educational Levels.
Quelle(1989), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary School Teachers; Elementary Secondary Education; Factor Analysis; Factor Structure; Foreign Countries; Higher Education; Instructional Program Divisions; Intermediate Grades; Professors; Psychometrics; Secondary School Teachers; Teacher Burnout; Test Validity; Canada; Maslach Burnout Inventory
AbstractThe factorial validity of the Maslach Burnout Inventory (MBI) was studied for 98 elementary school, 163 intermediate school, 162 secondary school, and 218 university teachers in Ottawa (Canada). The equivalence of factorial measurements and structure was tested across the groups. Exploratory factor analyses were used to examine the initial factor structure, and confirmatory factor analyses tested the hypothesized three-factor structure and its invariance across groups. In spite of the findings of a few aberrant items specific to each group, the MBI demonstrated remarkably sound psychometric properties with intermediate and secondary school teachers, less sound properties with university teachers, and poor psychometric properties with elementary school teachers. Tests of invariance across intermediate and secondary teachers revealed the equivalence of all item measurements for both groups. The results have important implications for substantive studies focusing on multigroup comparisons across teaching levels. Five tables summarize study findings. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: