Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHouse, J. Daniel
TitelAn Investigation of the Effect of Student and Tutor Gender on Grades Earned in College Mathematics and Science Courses.
Quelle(1988), (17 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; College Mathematics; College Science; College Students; Higher Education; Peer Teaching; Remedial Instruction; Sex Differences; Tutoring
AbstractPeer-tutoring programs have been found to produce positive effects on student achievement. There has been relatively little research on the effects of tutor characteristics on the achievement of college students who receive tutoring. The purpose of this study was to investigate the relationship between the sex of tutors and students' sex on achievement in introductory-level science and math courses for students who received tutoring. The grades of 333 students were evaluated using analysis of variance. The results of this study indicate that students did better when they worked with a tutor of the same sex. The availability of same-sex tutors may provide a strategy for improving female students' achievement in college math and science courses. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: