Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNorth Carolina State Dept. of Public Instruction, Raleigh. Div. of Vocational Education.
TitelIndustrial Arts/Technology Education. A Guide for Developing Contemporary Industrial Arts/Technology Education Curricula.
Quelle(1987), (360 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Building Trades; Classroom Techniques; Communications; Construction (Process); Core Curriculum; Course Content; Curriculum Development; Educational Improvement; High Schools; Industrial Arts; Integrated Curriculum; Manufacturing; Models; Program Development; Teaching Methods; Technical Education; Technology; Transportation; Vocational Education
AbstractBased on the philosophical statements and directions developed by the Jackson's Mill Project (Charleston, West Virginia, 1981) this operational guide was developed to provide local or state curriculum designers with methods of implementation. Content and suggested activities for various technology-related courses are provided, along with models for implementing the courses in small, medium, and large schools. The 10 sections of the guide cover the following topics: a rationale and mission for industrial arts/technology education; structuring industrial arts/technology education programs; structuring courses; introductory foundation course structure; manufacturing course structures; communication course structures; construction course structures; transportation course structures; synthesis course structures; and initiating and implementing new and improved programs. The course structures sections list course title, description, and objectives; grade level; and content with representative activities and time allocations. Appendixes to the guide include content-area taxonomies, a base for curriculum derivation, and a model of the human productive activity cycle. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: