Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBlosser, Patricia E. (Hrsg.); Helgeson, Stanley L. (Hrsg.)
InstitutionOhio State Univ., Columbus. Center for Science and Mathematics Education.
TitelInvestigations in Science Education. Volume 13, Number 4, 1987.
Quelle13 (1987) 4, (65 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChemistry; College Science; Elementary School Science; Elementary Secondary Education; Environmental Education; National Surveys; Physics; Problem Solving; Process Education; Science Curriculum; Science Education; Science Instruction; Science Laboratories; Secondary School Science; Student Attitudes; Supervisors
AbstractAbstracts and abstractors' critiques of nine published research reports related to problem solving, elementary school science, science process skills, and curriculum and instruction are presented. Aspects addressed in the studies include: (1) problem-solving skills of high school chemistry students; (2) spatial puzzles and the assessment of children's problem-solving performance; (3) high school students' ability to solve molarity problems and their analog counterparts; (4) the development of a children's science measure; (5) teacher and supervisory perceptions of elementary science supervision; (6) student task involvement and achievement in process-oriented science activities; (7) attainment of skills in using science processes: instrumentation, methodology, and analysis; (8) secondary school students' beliefs about the physics laboratory; and (9) a national survey of curriculum needs as perceived by professional environmental educators. Included for each study are the purpose, rationale, research design and procedure, findings, and interpretations. (TW)
AnmerkungenInformation Reference Center (SMEAC/IRC), The Ohio State University, 1200 Chambers Rd., 3rd Floor, Columbus, OH 43212 (U.S. subscription $8.00; $2.75 single copy).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: