Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShaw, Stan F.; und weitere
TitelPreparing Learning Disabled High School Students for Postsecondary Education.
Quelle(1987), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Preparation; Decision Making; Education Work Relationship; High School Students; High Schools; Interpersonal Competence; Learning Disabilities; Postsecondary Education; Relevance (Education); Student Placement; Transitional Programs
AbstractIncreasing numbers of capable learning disabled students are attempting to make the difficult transition from high school to postsecondary programming. A comprehensive approach to better serve the college-bound learning disabled high school student includes early transition planning, instructional programming, social skills intervention, and selection of appropriate postsecondary settings. The early transition plan should identify the student during the freshman year, collect and review data about the student's school performance, facilitate initial joint decision making by school personnel, parents, and the student, and develop a comprehensive high school program. Instructional programming must focus on the development of generalization strategies for independent learning. Learning disabled high school students must be taught the social skills necessary for a successful college experience. The search for an appropriate postsecondary placement should begin early in the high school experience and involve the help of parents and high school personnel. It is essential to find a program that meets the individual needs of each student. A five-page reference list concludes the document. (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: