Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThurlow, Martha L.; und weitere
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis.
TitelPolicy Analysis of Exit Decisions and Follow-Up Procedures in Early Childhood Special Education Programs. Research Report #14. Early Childhood Assessment Project.
Quelle(1986), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Standards; Case Studies; Comparative Analysis; Decision Making; Disabilities; Early Childhood Education; Evaluation Criteria; Evaluation Methods; Followup Studies; Program Evaluation; Regional Characteristics; School Policy; Special Education; Student Placement
AbstractRelevant policy issues for early childhood special education (ECSE) programs to consider in the areas of exit decision making and follow-up procedures are identified in this report. These issues were generated through extensive naturalistic case studies of four ECSE programs located in urban, suburban, and rural communities and were selected to reflect a variety of approaches to ECSE programming. Data analysis indicated that the child's age is the most frequently used criterion in exit decisions, apparently influenced by very limited educational options for kindergarten and primary level handicapped children. Most programs used team approaches to make the exit decision, and some programs also conducted follow-up studies to evaluate students' progress. Guidelines for exit decision making and follow-up procedures conclude the report. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: