Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHumphries, Barbara B.
TitelA Program to Inform and Change Negative Attitudes about Special Education.
Quelle(1985), (113 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Praktikumsbericht; Disabilities; Elementary Education; Inservice Teacher Education; Knowledge Level; Mainstreaming; Simulation; Special Education; Student Attitudes; Teacher Attitudes; Teacher Workshops
AbstractThis report describes attempts to inform regular elementary teachers about the needs of handicapped students and to change negative attitudes about special education. Informal staff workshops addressed legislation, common characteristics of handicapped students, and successful techniques for incorporating students with various disabilities into the classroom. Student assemblies were designed to enhance understanding of disabilities through simulation activities. A peer assistant program was also instituted. Eighty-seven percent of the staff participated in the program, and most found the workshops interesting and informative. The peer assistnat program was favorably accepted by staff and students. Appendices include the survey instrument, results of the survey, and sample newsletters. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: