Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inde Fossard, Esta
InstitutionAcademy for Educational Development, Washington, DC.
TitelThe School Classroom and the Radio Classroom. Radio Language Arts Project Implementation. Field Notes 3.
Quelle(1983), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Communication; Classroom Environment; Classroom Techniques; Developing Nations; Educational Radio; Elementary Education; English (Second Language); Foreign Countries; Language Arts; Teacher Behavior
AbstractNotes are presented on classroom organization, discipline, motivation, and teacher concern for use with instructional radio. Attributes of a regular classroom and a good radio classroom are compared, including teacher/radio positioning, materials organization and presentation, the use of sound and silence, cueing and voice use, demonstrations, lesson plans and format, timing, student-teacher relationship, and individualization and pacing. Hints for making the radio program more like the classroom are also provided, and include having an opening theme song, greeting the students, using an opening involvement exercise, theme music to open each lesson segment, sound effects, announcing upcoming segments, providing clear demonstrations, using a single teacher and different format for each segment, making instruction clear and simple, consistent sequencing, keeping worksheets out of the way when not in use, keeping the pacing up throughout the program, establishing a quiet working atmosphere, using lesson summaries and relaxation segments, developing skills, and ending each day's work in a standard way. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: