Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inund weitere
Sonst. PersonenHaugen, Nancy S. (Hrsg.)
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Dept. of Curriculum and Instruction.
TitelA Guide to Teaching Creative Writing: Poetry.
Quelle(1981), (62 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Creative Writing; Elementary Secondary Education; Poetry; Teaching Guides; Teaching Methods; Writing (Composition); Writing Instruction
AbstractA product of the Wisconsin Writing Project, this guide for teachers is intended to stimulate students' writing and reading of poetry and help them derive a greater understanding of the craft. A discussion of definitions and an overview of the guide are followed by descriptions of student needs and goals. The major portion of the guide contains a variety of activities for K-12, divided into primary, intermediate, and secondary levels, each with objectives, strategies, activities, and models. This is followed by suggestions for evaluating poetry at the elementary and secondary levels. The guide concludes with a bibliography and a list of other suggested resources. (HTH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: