Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRiccelli, Carlene
TitelA Guidance Program to Increase Sexism and Racism Awareness among High School Students and Staff.
Quelle(1979), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Change Strategies; Course Evaluation; Curriculum Enrichment; Guidance Programs; High School Students; Program Descriptions; Program Implementation; Racial Discrimination; Secondary Education; Self Determination; Sex Fairness; Student Role; Training Methods
AbstractChapter 622 refers to a Commonwealth of Massachusetts law enacted in 1971 which guarantees access to all public schools and public school programs without regard to race, color, sex, religion, or national origin. Despite the literal compliance with Chapter 622 by the Amherst Regional Schools, Third World and/or female students continued to make self-limiting choices in both academic and extracurricular school programs. An inservice guidance curriculum was developed to train students themselves to become primary implementors of the Chapter 622 regulations by actively involving them in diagnosing and counteracting racial and/or sex role stereotypic inequities. Past-course evaluations revealed significant increases in knowledge about Chapter 622 regulations, awareness of sexist and racist situations, and the ability to observe instances of sex role stereotyping and racism in their own curricular and extra-curricular school activities. (Author/HLM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: