Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenDonovan, Timothy R. (Hrsg.); McClelland, Ben W. (Hrsg.)
InstitutionNational Council of Teachers of English, Urbana, IL.
TitelEight Approaches to Teaching Composition.
Quelle(1980), (166 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Basic Skills; College Faculty; Conferences; Experiential Learning; Higher Education; Interdisciplinary Approach; Learning Theories; Models; Rhetoric; Teaching Methods; Writing (Composition); Writing Instruction; Writing Processes
AbstractEight teachers in two-year and four-year colleges discuss in this book their effective methods of teaching writing based on the process of composing. The articles deal with the following topics: (1) the constant interaction of collecting, connecting, writing, and reading in the process of making meaning on paper; (2) the integration of prose models into the context of the writing process; (3) the application of the experiential approach utilizing the writing workshop; (4) the rhetoricians' concern with purposes and audiences; (5) the epistemic approach using language as a way of writing, knowing, and learning; (6) adaptations of the process approach for beginning or basic writers; (7) a wholly conference-based plan for writing instruction; and (8) an interdisciplinary approach allowing students to develop their writing through assignments for other courses. The teachers comment on various aspects of teaching writing, including leading prewriting discussions, creating stimulating assignments, asking provocative questions during the drafting process, learning from students' answers, and making evaluation part of learning. (AEA)
AnmerkungenNational Council of Teachers of English, 1111 Kenyon Rd., Urbana, IL 61801 (Stock No. 13036, $5.50 member, $6.50 non-member)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: