Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Linda M.; und weitere
InstitutionMichigan State Univ., East Lansing. Coll. of Education.; Texas Univ., Austin. Research and Development Center for Teacher Education.
TitelAn Examination of Classroom Context: Effects of Lesson Format and Teacher Training on Patterns of Teacher-Student Contacts During Small Group Instruction. R&D Rep. No. 4074.
Quelle, (24 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBeginning Reading; Classroom Communication; Elementary Education; Feedback; Interaction; Pacing; Small Group Instruction; Student Behavior; Student Teacher Relationship; Teacher Behavior; Teacher Effectiveness
AbstractThis study of effective teaching behaviors focused on small group instruction of young children in beginning reading skills. Ten first grade teachers used an instructional model which emphasized individual questioning of students, systematic selection of students for oral reading, and sustained feedback from the teacher to the individual student. Teacher-student interactions were observed during two lesson formats: questions and answers and oral or silent reading for content. Patterns emerging from the interactions are analyzed and interpreted in light of other teacher effectiveness research. It was observed that applying the principles outlined in the instructional model improved the pace of the reading sessions and minimized distractions and interruptions. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: