Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPrey, Phillip O.
InstitutionMarshall Univ., Huntington, WV. Dept. of Occupational, Adult, and Safety Education.
TitelA Comparative Analysis of the Student/Subject Orientation of ABE Teachers in West Virginia.
Quelle, (36 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdult Basic Education; Adult Educators; Comparative Analysis; Personality Traits; Student Teacher Relationship; Teacher Attitudes; Teacher Characteristics; Teacher Orientation; West Virginia
AbstractA study was conducted to (1) establish the subject or student orientation of adult basic education (ABE) teachers and non-ABE teachers in West Virginia and (2) identify the degree to which certain biographical and educational characteristics may be related to their orientation. Data for the study were based on responses of forty-one ABE instructors and ninety-eight non-ABE instructors who were given the Professional Activity Inventory for College Teachers. Findings of the study indicated that the group of ABE teachers are no more student-oriented than the group of non-ABE teachers. Single non-ABE teachers were found to be significantly more student-oriented than single ABE teachers. (Summary data tables are appended.) (LRA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: